10 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre fructe

Cercetarile au demonstrat ca un consum constat de fructe contribuie  nu doar la prevenirea

bolilor, ci ajuta organismul sa isi pastreze tonusul. Efectele pozitive ale fructelor sunt

conditionate insa de modul in care le pastram si consumam. Iata 10 lucruri pe care trebuie sa

le stiti despre fructe!

1. Fructele se pastreaza in frigider, nu in fructiere. La temperatura camerei, fructele isi pierd

jumatate din cantitatea de vitamina C, pe cand in frigider, acestea se mentin aproape intacte.

2. Fructele congelate isi pastreaza mai bine vitaminele (in special vitamina C) decat cele

proaspete tinute mai multe zile in frigider.

3. Anumite fructe (cum ar fi merele, perele, piersicile) trebuie consumate cu coaja deoarece

aceasta contine  de doua ori mai multe vitamine si minerale decat pulpa. Prin decojire, isi

pierd o mare parte din proprietati (vitamine, fibre solubile si insolubile).

4. Preparate in vapori de apa, fructele isi pastreaza vitamina C, betacarotenul, vitaminele B si

mineralele. Cu cat fructele se fierb mai mult timp si intr-o cantitate mai mare de apa, cu atat

se pierd mai multe vitamine si minerale.

5. Fructele cu cel mai mare continut de vitamine si minerale sunt cele crude, de sezon.

Specialistii in nutritie recomanda ca acestea sa fie consumate imediat dupa ce au fost culese.

Ideal ar fi sa le cumparati direct de la producator.

6. Este indicat ca citricele pe care le cumparati din supermarket sa fie comercializate din tari

membre ale Uniunii Europene, deoarece in UE este interzis bifenolul sau E230, cu care

citricele sunt tratate pentru a rezista luni de zile la raft fara sa se strice.

7. Citricele nu sunt singurele fructe bogate in vitamina C. Exista si fructe mai putin cunoscute

cu un continut mare de vitamina C: macesele, acerola, fructul de catina, coacazele negre.

8. Fructele bogate in vitamina B9 sunt: zmeura, strugurii negri, mandarinele, prunele, merele.

Prunele uscate, caisele uscate si curmalele uscate sunt bogate in vitaminele B2, B3 si B5. In

schimb, fisticul, alunele de padure, bananele, avocado si nucile sunt bogate in vitamina B6.

9. Cel mai bun moment pentru a consuma fructe este intre mese. Prin acest obicei, oferim

organsimului vitamine, minerale, fibre, dar si apa. Minim 2 fructe consumate intre mese

asigura aportul zilnic necesar.

10. Carenta de vitamine creeaza diverse probleme la nivelul functionarii organismului, de la

oboseala, insomnie, scaderea imunitatii (care conduce la aparitia a diverse infectii), inflamatii

si pana la fragilitatea unghiilor si caderea parului.

Sursa foto: